Historisk stort underskud på den danske ehandelsbalance

0
Foto: Søren Nielsen

Nye analyse fra DI og Epinion viser, at Zalando er danskernes foretrukne webshop – og det er en af årsagerne til et kæmpe underskud over for udlandet med e-handel.

Danmark får et historisk stort underskud på e-handelsbalancen, viser nye tal fra Nationalbankens betalingsstatistik og DI-beregninger. I 2021 var underskuddet på -55,2 milliarder kroner og i 2022 lød det på -57,6 milliarder kroner.

Minusset er blevet endnu større og udgør dermed en større udfordring, som danske virksomheder skal være opmærksomme på.

– Det er i sig selv ikke et problem at danskere er glade for at handle i udenlandske webshops, men det ville være bedre, om vi fik flere fra udlandet til at handle i danske webshops. Der er store gevinster og dermed store eksportindtægter at hente, hvis vi kunne blive bedre til at lokke udlandet ind i danske webshops, siger Jacob Kjeldsen branchedirektør for DI Handel og chef for e-commerce i DI.

Danskerne tror, at de handler dansk

Når danskerne bliver spurgt til, hvilken nationalitet den seneste webshop, de handlede i, har, svarer 70% af forbrugerne, at den var dansk ifølge en ny analyse fra Epinion og Dansk Industri – ”Danskernes e-commerce tracker – 2022”

– Det er er en stor konkurrencefordel for enhver webshop, at kunne skabe en lokal tilstedeværelse, uanset om man sælger på hjemmemarkedet eller over grænsen. Det gøres blandt andet ved at webshoppen er oversat til det lokale sprog, så det både føles trygt og lokalt at handle der.

– Det er Zalando tydeligvis dygtige til, for noget tyder på, at danskerne måske endda mener, at Zalando er dansk og derfor ser vi en så høj andel af danskere, der svarer, at de handler dansk, når de handler online.

– Mange er måske ikke klar over at Zalando er tysk. Danske virksomheder kan sagtens lade sig inspirere af Zalando, som i øvrigt er en af Europas allerstørste webshops, siger Jacob Kjeldsen.

Zalando vokser og er størst – igen

Igen i 2022 er Zalando danskernes favorit, hvilket også er en af årsagerne til det store minus på e-handelsbalancen. Zalando var også i 2021 danskernes favoritwebshop, men har i 2022 øget sin andel med yderligere 1,8 procentpoint og genkøbsraten med 5 procentpoint, hvilket øger afstanden til danskernes favorit nummer to, som også i 2022, er Matas.

Matas udvider

Matas har fornyelig annonceret, at de åbner webshop i Norge og Sverige, så måske kan vi opleve i 2023, at e-handelsbalancen retter sig mere mod dansk favør.

Af andre udenlandske webshop på danskernes favoritliste er boozt.com, der bevarer sin position som nummer fem. I andet kvartal var Boozt.com slet ikke at finde på danskernes Top 10, men i fjerde kvartal kommer boozt.com stærkt tilbage og indtager en tredje plads og øger også samlet set sin andel og genkøbsrate i forhold til 2021. Boozt.com er svensk og tæller derfor med i e-handelsminusset.

Amazon (amerikansk) må til gengæld se sig slået tilbage fra en sjette plads til en 10. plads og taber både på antal nye danske kunder og danske kunder, der handler igen hos Amazon.

21-årig mand kørte ind i autoværnet

0

Lørdag klokken 03.18 måtte Fyns Politi en tur til Fynske Motorvej ved Middelfart, da en 21-årig mand kørte direkte ind i autoværnet.

En 21-årig mand fra Odense Kommune, som førte personbil ad E20 Fynske Motorvej i østgående retning,  mistede herredømmet over bilen øst for afkørsel 58b Middelfart. I forbindelse med dette kørte personen ud over græsrabatten syd for kørebanen og påkørte efterfølgende midterautoværnet, idet han kørte tværs over kørebanen. Der skete ingen personskade.

Nemlig.com og 3F Transport tegner overenskomst på transportområdet

0
Foto: AVISEN

Nemlig.com og 3F Transport har indgået en overenskomst for de chauffører, der nu skal ansættes i nemlig.coms nye transportafdeling. Aftalen glæder begge parter og sikrer tryghed om chaufførernes løn, pension og arbejdstid.

Nemlig.com og 3F Transport kunne i dag præsentere en ny overenskomst, der er indgået for de chauffører, der kører dagligvarer for nemlig.com. Det skete på et fælles pressemøde i Brøndby.

Med overenskomsten mellem Danmarks største onlinesupermarked nemlig.com og 3F Transport, får nemlig.com nu mulighed for at ansætte sine egne chauffører. Aftalen sikrer klare rammer om løn, pension, betaling for overarbejde og arbejdsvilkår for nemlig.coms egne chauffører. Nemlig.com oplyser, at man i samarbejdsaftaler med eksterne leverandører gennemfører tilsvarende ændringer for dem, der allerede i dag er ansat hos de transportvirksomheder, nemlig.com og Intervare samarbejder med.

Nemlig.com har investeret markant i transportområdet over det sidste halvandet år. Som følge af det er der i dag langt bedre kontrol med de transportvirksomheder, der leverer varer for virksomheden. Derfor er det oplagt for nemlig.com at tage det sidste skridt og fremtidssikre gode løn- og arbejdsvilkår ved selv at indgå en overenskomst. Det fortæller Stefan Plenge, adm. direktør i nemlig.com, som også beskriver det som en stor dag og fremhæver parternes konstruktive dialog.

– Aftalen på transportområdet er en stor milepæl i nemlig.coms historie, og jeg vil gerne takke 3F Transport for et godt forhandlingsforløb. Det har været afgørende, at 3F Transport nu er gået med til at give os en aftale, der er tilpasset vores virkelighed, hvilket er helt nødvendigt for, at man kan drive en onlineforretning som nemlig.com konkurrencedygtigt. Vi har fået hele pakken, og det er vi meget tilfredse med, udtaler Stefan Plenge.

Aftalen betyder, at forbrugerne nu kan være sikre på, at deres varer fra nemlig.com bliver leveret under ordnede forhold. Med aftalen er chaufførerne sikret ordentlig løn, arbejdsvilkår og rettigheder. Det glæder formand i 3F Transport, Jan Villadsen. 

– Jeg er glad for, vi har kunnet nå hinanden med en overenskomst, der dækker de chauffører nemlig.com nu ansætter til kørsel med dagligvarer, og at nemlig.com samtidig har valgt at gennemføre tilsvarende ændringer i vilkår til de chauffører, der arbejder for underleverandørerne. Onlinehandlen gør livet lettere for mange danskere, men nye virksomheder og forretningsmodeller må ikke undergrave forholdene på arbejdsmarkedet. Nu viser vi endnu engang, at fremtidens arbejdsmarked kan og skal foregå på ordnede forhold. Jeg er glad for, at nemlig.com som arbejdsgiver nu viser, at det kan lade sig gøre at tage ansvar og sikre gode løn- og arbejdsvilkår, siger Jan Villadsen.

Han påpeger, at den nye overenskomst ikke blot er fremtidssikret i forhold til aftaler om løn, betaling for overarbejde, pension, barsel og løn under sygdom. Den indeholder også rettigheder til uddannelse og økonomiske midler til at efteruddanne de chauffører, der bliver ansat hos nemlig.com.

Aftalen betyder desuden, at 3F Transport trækker konfliktvarslet tilbage på de transportvirksomheder, nemlig.com samarbejder med. Ligeledes trækkes de iværksatte sympatikonflikter tilbage hos bl.a. FOA.

42-årig beruset mand påkørte flere vejskilte

0
Foto: Thomas Max - avisen.nu

Fyns Politi måtte en tur til Asperup i Middelfart Kommune lørdag aften, da en 42-årig mand mistede herredømmet på sit køretøj og påkørte flere vejskilte og sten.

– En 42-årig mand fra Middelfart Kommune førte personbil i østlig retning ad Middelfartvej i landsbyen Blanke, da føreren mistede herredømmet over køretøjet i en kurve, hvorved han påkørte flere vejskilte og sten ved indkørslen til adressen Middelfartvej nr. 53, og endte i hækken ved samme adresse. Manden blev senere alkoholtestet til over det tilladte, hvorfor han blev anholdt og sigtet, oplyser Fyns Politi.

Fortsat fald i antallet af tvangsauktioner i 2023

0
Foto: Thomas Max - avisen.nu

Med 109 tvangsauktioner i januar begyndte 2023 med et fald på 11 pct. sammenlignet med december 2022, når der korrigeres for normale sæsonudsving. Dermed fortsætter det lave niveau, som man så i de sidste måneder af 2022, ind i 2023.

Ser man på de to seneste tremånedersperioder, lå det samlede antal tvangsauktioner i november 2022 – januar 2023 på 349 mod 343 tvangsauktioner i perioden august-oktober 2022.

Kilde: www.statistikbanken.dk/tvang1

Enfamiliehuse dominerer billedet

Enfamiliehuse er den ejendomstype, der oftest ender på tvangsauktion. Siden statistikkens start i 1979 har enfamiliehuse overvejende udgjort mere end halvdelen af de ejendomme, der hvert år er gået på tvangsauktion. Dette skal dog ses i lyset af, at enfamiliehuse udgør ca. halvdelen af alle ejendomme i Danmark.

Kilde: www.statistikbanken.dk/tvang1

Bekendtgjorte tvangsauktioner fordelt på ejendomskategorier og regioner

 20222023
 Aug.Sept.Okt.Nov.Dec.Jan.
 antal
Sæsonkorrigerede123105115117123109
       
Faktiske i alt138118126125144106
Ejendomskategorier      
Landbrugsejendomme422444
Enfamiliehuse8887868410977
Ejerlejligheder3810948
Sommerhuse1177884
Ejendomme med 2 eller flere lejligheder24315
Blandet beboelses- og forretningsejendomme626231
Rene forretningsejendomme211
Fabriks- og lagerejendomme1
Ubebyggede grunde843232
Andet bebygget138812115
Regioner      
Hovedstaden151114161516
Sjælland412928364227
Syddanmark263829323122
Midtjylland312325212722
Nordjylland251730202919

Kilde: www.statistikbanken.dk/tvang1

I perioder med økonomisk krise kan antallet af tvangsauktioner stige. Dette skyldes, at flere mennesker kan få økonomiske problemer og har svært ved at betale deres regninger og lån. Hvis de ikke kan finde en løsning med deres kreditorer, kan deres ejendom blive solgt på tvangsauktion for at dække deres gæld. Tvangsauktioner kan også påvirke samfundet som helhed, da en stigning i tvangsauktioner kan føre til en nedgang i ejendomspriser og en øget usikkerhed på boligmarkedet, men dagens tal viser, at der er vi på ingen måde. Tværtimod.

Populær øl får økologisk variant

0

Efter en succesfuld test på Roskilde Festival kan alle nu få fingrene i Tuborg Classic Økologisk. Den økologiske variant er netop blevet lanceret i hele landet.

Orange Scene var knapt nok pakket ned, før Tuborg kunne konstatere, at den økologiske variant af den populære Tuborg Classic havde været et sikkert hit. De 100.000 liter der var brygget, var nemlig alle langet over baren. Nu bliver Tuborg Classic Økologisk en fast del af Tuborg-sortimentet.

– Tuborg Classic Økologisk tog Roskilde Festival med storm, så vi er meget glade for at kunne lancere den i hele dagligvarehandlen, så alle nu får mulighed for at skåle med venner og bekendte i den økologiske variant, siger Caroline Leopold, Tuborg brand manager i Carlsberg.

Tuborg har før benyttet Roskilde Festival til at teste en af sine økologiske varianter. Man har gennem årene blandt andet introduceret festivalgæsterne for Rå Tuborg og Grøn Økologisk.

Den nye Classic består af økologisk bygmalt, bygmaltekstrakt og humle.

– Vi har givet den Classic man kender endnu mere kærlighed ved at anvende flere økologiske råvarer. Den økologiske Classic minder på mange måder om en traditionel Classic, men har mere sødme og fylde, siger Caroline Leopold.

Flere vil have økologi

Forbrugerne har i mange år gået efter mere økologi, og det er derfor også naturligt, at Tuborg Classic som markedsleder i Classic-kategorien går i samme retning.

– Vi kommer fortsat til at brygge den traditionelle Tuborg Classic, men flere og flere køber mere økologisk, så det er helt naturligt, at vi nu også kan tilbyde dem, der har lyst til en Tuborg Classic et økologisk alternativ, og jeg er sikker på, at den nok skal finde vej til bordet hos mange, siger Caroline Leopold.

Tuborg Classic Økologisk vil være at finde i butikkerne landet over fra uge 5.

Første tilladelser til CO2-lagring i Nordsøen udstedt

0

Energistyrelsen har gennemgået ansøgningerne og anbefaler nu klima-, energi- og forsyningsministeren at tildele de tre første eneretstilladelser til efterforskning af CO2-lagring i Nordsøen til TotalEnergies og et samarbejde mellem INEOS E&P og Wintershall DEA. Dette er en stor milepæl i realiseringen af Danmarks strategi for CCS og vil sætte planen for udviklingen af fuldskala CO2-lagring i gang.

Energistyrelsen har modtaget ansøgninger fra TotalEnergies og et samarbejde mellem INEOS E&P og Wintershall DEA i den første udbudsrunde af tilladelser til CO2-lagring i Nordsøen. Begge ansøgninger opfyldte kravene, og der er blevet tildelt to tilladelser til TotalEnergies og én til INEOS & Wintershall konsortiet.

– Det er et vigtigt skridt ind i fremtiden, når der nu er givet de første eneretstilladelser til fuldskala CO2-lagring i Nordsøen. CO2-fangst og lagring er et vigtigt element i den grønne omstilling. Tilladelserne i dag er resultatet af effektiv implementering af de første danske politiske aftaler om CCS, udtaler Energistyrelsens direktør Kristoffer Böttzauw.

Tilladelserne er givet af Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet og er en del af Danmarks strategi om at blive CO2-neutral i 2050. Nordsøfonden vil representere staten med en andel på 20% i alle de kommende tilladelser.

Tilladelserne dækker områder i gamle olie- og gasfelter og ikke undersøgte saltvandsholdige områder. De vil blive brugt til at undersøge områderne for deres egnethed til fremtidige CO2-lagerlokaliteter. CO2 vil blive transporteret til området via specialbyggede skibe eller rørledninger og derefter begravet i små hulrum i sandstens- eller kalkstenslag under havbunden. Projekterne skal godkendes af Energistyrelsen inden etablering.

Hvad indeholder tilladelsen?

TotalEnergies EP Danmark A/S bliver tildelt to tilladelser og INEOS E&P – Wintershall Dea International bliver tildelt én tilladelse. Tilladelserne dækker områder i gamle udtjente olie- og gasfelter samt ikke før undersøgte saltvandsholdige porøse sandlag. De indeholder alle de nødvendige geologiske strukturer, som er velegnede til fremtidens permanente CO2-lagerlokaliteter. Tidspunktet og udformningen af de endelige konkrete CO2-lagringsfaciliteter afhænger af det kommende efterforsknings- og undersøgelsesarbejde.

De konkrete lagringsprojekter skal godkendes af Energistyrelsen inden etablering. Den indfangede CO2 vil formentlig bliver transporteret enten via specialbyggede skibe eller gennem eksisterende eller ny rørledningsinfrastruktur. Til sidst bliver CO2’en lagret i udtjente olie- og gasfelter eller saltvandsholdige sandlag beliggende på 1-2 km dybde under havbunden, ved at CO2’en bliver pumpet ned i små hulrum i sandstens- eller kalkstenslag og dermed begravet under tykke låg af uigennemtrængelige lersten.

Læs om CCS og tilladelserne 

Fakta 

  • Det er første gang, at der bliver uddelt eneretstilladelser for efterforskning til fuldskala CO2-lagring i Nordsøen i Danmark og helt afgørende for Danmarks ambitioner om klimaneutralitet.
  • Tilladelser kan i første omgang blive givet til efterforskning i op til seks år, hvor den efterforskende virksomhed har eneret på området. Hvis der bliver fundet en egnet lokalitet til CO2-lagring kan tilladelsen blive forlænget i op til 30 år med henblik på lagringsvirksomhed.
  • Der bliver årligt afholdt en udbudsrunde for ansøgning om tilladelser til geologisk lagring af CO₂ på dansk sokkel.
  • Fuldskala lagring af CO2 offshore er en kendt teknologi, der blandt andet har været i gang i Norge siden 1996. I Danmark vil teknologien blive afprøvet i forbindelse med pilot- og demoprojektet for Project Greensand hos INEOS E&P.
  • GEUS har estimeret, at Danmarks undergrund teoretisk kan indeholde op til 22 mia. ton (GT) CO2. Det svarer til mellem 500 og 1000 års samlede danske udledninger på nuværende niveau.

Hus Forbi stiger til 50 kroner

0

Inflation og faldende salg har fået bestyrelsen til at hæve prisen. Sælgernes indtægt stiger også.

Prisen på hjemløseavisen Hus Forbi stiger fra 30 til 50 kroner. Prisstigningen træder i kraft med øjeblikkelig virkning, og februar-avisen, der er på gaden i dag, koster altså en halvtredser.

Beslutningen er truffet af Forbis bestyrelse. En af forklaringerne er den inflation, alle har mærket det seneste års tid. Udgifterne til blandt andet trykning, el og varme er steget, og prisstignerne mærkes også af Hus Forbis sælgere, som nu kan tjene lidt ekstra, hver gang de sælger en avis. Fremover skal de ganske vist betale 25 kroner for avisen, men de tjener så også 25 kroner, når de sælger den.

– Vi ser os nødsaget til det, siger Hus Forbis formand, Simon Nielsen, som selv er sælger.

– Vi har som mange andre en presset økonomi med øgede udgifter, og vi må konstatere, at salget af trykte medier er nedadgående. Sælgerne har også øgede udgifter, og faldende avissalg betyder, at deres indtægter falder.

Prisen på Hus Forbi blev hævet fra 20 til 30 kroner i forbindelse med en omlægning af avisens layout for tre år siden. Men det var i virkeligheden for lidt, mener Hus Forbis formand.

– Nu er vi på det niveau, vi burde have ligget, siger Simon Nielsen med henvisning til, at prisen på en hjemløseavis i mange år har ligget væsentligt højere i de andre nordiske lande.

Den største hjemløseavis i Norge, som hedder =Oslo, koster således 100 norske kroner, mens prisen på Faktum i Sverige er 80 svenske kroner. I Finland koster Iso Numero 10 euro, så i den sammenligning ligger Hus Forbi stadig i den lave ende.

Hus Forbi blev grundlagt i 1996 og kostede i begyndelsen 10 kroner. Allerede fra tredje udgave af avisen blev prisen dog sat op til 20 kroner, hvoraf sælgerne beholdt de otte kroner. Den pris holdt i mange år; kunderne havde stadig kontanter i pungen, og det var nemt at bytte en tyver for en avis. Men i 2020 var MobilePay ved at tage over, og da blev prisen altså hævet til 30 kroner, mens sælgernes egenandel steg til 15 kroner.

Det skete næsten samtidig med corona-epidemien, som gjorde et naturligt indhug i avissalget, og det er ikke lykkedes at komme tilbage til niveauet, før sygdommen ramte. Desuden havde ingen dengang forudset de kraftige prisstigninger, som især har ramt de fattigste hårdt, og altså også har påvirket Hus Forbis indtægter.

Undgå at elbilen går kold på kør selv-vinterferien

0

Planlægger du en kør selv-vinterferie i elbilen, skal du være opmærksom på, hvad din elbil kan klare. Kulden er hård for batteriet, og det handler derfor om at planlægge turen bedst muligt. SOS Dansk Autohjælp giver tips og tricks til at planlægge den lange vintertur i elbilen bedst muligt.

Ifølge De Danske Bilimportører er det ikke mere end tre år siden, at der på de danske veje kun var omkring 10.000 elbiler. I dag er der over 100.000 elbiler – og ifølge en undersøgelse fra Autobranchen Danmark, så svarer 52 procent af de adspurgte danskere, at de forventer at køre i elbil i 2030. Med elbilerne er der kommet en ny faktor, danske bilister skal være opmærksomme på i vinterkulden:

– Det er velkendt, at batteridrevne apparater hurtigere løber tør for strøm i kulde. Og det gør sig altså også gældende, når det kommer til elbiler. Det skal man være opmærksom på, når man kører afsted om vinteren. Især hvis man planlægger en længere køretur til udlandet, siger Jeppe Damgaard, der er teknisk chef hos SOS Dansk Autohjælp.

Kulden koster på rækkevidden
Når det bliver køligere udenfor, forkortes elbilens rækkevidde. Derfor er det også med at være opmærksom på, at selvom man måske kører fra Danmark i plusgrader, så kan man ramme frostvejr på vejen.

– En tommelfingerregel er, at hver grad under 20 grader tager cirka én procent af rækkevidden. Det vil sige, at hvis du normalt kan køre 500 kilometer på en opladning ved 20 grader eller mere, så vil du ved 0 grader kunne køre 400 kilometer. Og hvis der er minusgrader, vil rækkevidden være endnu kortere, forklarer Jeppe Damgaard.

Planlæg ruten inden, du kører afsted
Fordi kulden kan have en drilsk effekt på elbilens batteri, kan man med stor fordel lægge en indsats i at planlægge ruten godt hjemmefra. Ifølge Jeppe Damgaard, kan det både handle om at finde den korteste rute til sin destination og samtidig kortlægge, hvor der er ladestationer på ruten, så man hurtigt kan finde strøm, hvis man løber hurtigere tør end forventet.

– I dag er der både apps og hjemmesider, hvor man kan få hjælp til, hvilken rute der er den korteste til sin destination. Det kan man drage stor nytte af. Det kan være, at den vil foreslå, at man skal køre mere på landevej, fordi distancen er kortere. Og så kan den mindre hastighed samtidig hjælpe batteriet til at holde lidt længere, forklarer Jeppe Damgaard.

Giv bilen et tjek før afgang
Generelt er et godt råd altid at få tjekket bilen, inden man kører afsted på en længere ferie. Et hurtigt mekanikertjek kan fange eventuelle skader på bilen inden afgang og på den måde være med til at forhindre uheld og skader.

Derudover er det også værd at notere, at enhver form for modstand på elbilen, vil påvirke dens batteri.

– Hvis dæktrykket er forkert, eller bremserne er slidte, kan det give ekstra modstand i kørslen, og det er alt sammen noget, der påvirker batteriets rækkevidde. Derfor er der meget at hente ved et hurtigt tjek ved mekanikeren, der kan sikre, at bilen kører, som den skal, så man udnytter batteriets kraft så effektivt som muligt, afslutter Jeppe Damgaard.

Kom til gratis eksklusivt søvnevent med TEMPUR® Sleep Store

0

En god nattesøvn bidrager til, at vi kan fungere optimalt i vores hverdag, den mindsker stress og giver mere overskud til arbejde, familie og fritid. 

Et søvnevent med TEMPUR® tager derfor udgangspunkt i vigtigheden af den gode nattesøvn, men fokuserer lige så meget på de 16 timer, man bruger uden for sengen, som de otte timer man bruger i sengen. Søvnkvaliteten bliver i høj grad påvirket af adfærden i dagligdagen, ligeså vel som søvnkvaliteten påvirkes af søvnergonomien og derfor vil du til TEMPUR® søvnevent få konkrete inputs til at forbedre din søvn og dermed din hverdag, som du nemt kan implementere derhjemme.

Aftenen indeholder en lille anretning fra MASH, et spændende foredrag med søvnekspert Mikael Rasmussen og en rejse ind i TEMPUR®s søvnunivers. Derudover, modtager hver deltager en goodiebag til en værdi af 999 kr. 

Som deltager i søvneventet bliver du tilbudt muligheden for et gratis 3-ugers forløb, hvor du får en søvnanalyse med TEMPUR®s certificerede søvneksperter. Værdi af: 1.799

TEMPUR® holder søvnevents d. 8 og d. 22 februar fra 18-21 i den nye TEMPUR® Sleep Store, Vestergade 11 i Odense.

TEMPUR® holder søvnevents på udvalgte datoer hen over året i den nye TEMPUR® Sleep Store, Vestergade 11 i Odense.

Der er kun plads til 35 deltagere pr gang – så udfyld formularen og skriv dig op til at høre mere, næste gang vi holder søvnevent.

Kan du ikke vente så længe? Så book tid hos en søvnvejleder her https://dk.tempur.com/sleep-store.html


TEMPUR® Sleep Store er netop genåbnet med et nyt koncept der sætter fokus på danskernes søvn – Omhandlende både søvnhygiejne og søvnergonomi.

Du kan forvente at møde søvnvejledere der hjælper med

•                        Analyse af dine søvnmønstre og søvnadfærd

•                        Testcenter, der sikrer korrekt madras og pude til din kropstype.

•                        Individuel søvnrådgivning

•                        Unikke tilpassede produkter 

•                        Uddannede søvnergonomi eksperter

Er du nysgerrig, så kig forbi til en kop kaffe og en snak om din søvn.

Nye navne i udviklingstrupperne

0
Udviklingstrupperne er blevet revideret, og der er kommet nye og spændende navne på både herre- og kvindesiden. Nye og spændende navne har fundet vej til...

Axelsen varsler længere pause efter skuffende exit

0
Viktor Axelsen har taget en beslutning om at tage en længere pause fra badminton efter sin tidlige exit fra All England-turneringen, hvor han blev...

“Gang på gang sender de tilfredse patienter ud ad døren” – Syddanske sygehuse scorer...

0
120.000 syddanskere har talt. En ny undersøgelse viser høj tilfredshed med Region Syddanmarks sygehuse – særligt blandt akut indlagte og akut ambulante patienter. Tallene...

En passion for at skabe fællesskab og oplevelser

0
Direktør og medejer af EventC, Ulrich Nicolaisen kan i denne uge fejre 15 år som koncertarrangør og leder af virksomheden, der begyndte med en...

Regionaltog aflyst mellem Odense og Fredericia frem til kl. 20 – togbusser indsættes

0
Passagerer på Fyn og i trekantområdet må væbne sig med tålmodighed, for DSB har sendt regionaltogene på ufrivillig pause. En fejl på et sporskifte...

Tung morgentrafik – op til en times forsinkelse

0
Morgentrafikken på E20 Fynske Motorvej er hårdt ramt af lange køer efter et uheld syd for Odense. Ifølge Vejdirektoratet er venstre spor spærret i...