Tøjbutikken MIAMI/Tøjeksperten i Gothersgade tilbyder nu også erhvervsløsninger under et nyt koncept: Fashion for Business. Konceptet har til formål at servicere virksomheder, små som store, men professionel og skarp beklædning med fokus på den rette udstråling og komfort. 

Bag konceptet er Ole Mortensen, der har allieret sig med Marianne Skovby Jessen, i arbejdet med det nye koncept.

– Din professionelle og skarpe beklædning må godt være så lækker, at du ikke ønsker at skifte, når du har fri, det er målet slår Ole Mortensen fast indledningsvist. Fashion for Business får adresse i samme hus som MIAMI og Tøjeksperten på Gothersgade 25, men bagerst i lokalet har man indrettet et 40 kvadratmeter stort showroom, ligesom de tilhørende 400 butikskvadratmeter fremover kommer til at danne rammerne for en moderne og inspirerende tilgang til en professionel og skarp firmabeklædning, siger Ole Mortensen.

– Ole har gennem mange år klædt flere af byens erhvervsdrivende på, det har bare været en hemmelighed, siger Ole med et glimt i øjet. Nu kommer vi til at bruge begge hænder og lidt til, den 1. oktober startede Marianne Skovby Jessen i Fashion for Business, hvor hun kommer til at håndtere nye kundeemner og hjælpe med opbygningen af Fashion for Business. Marianne har gennem mange år haft en ledende rolle inden for modebranchen og vil med hendes erfaring og profil være med til at skabe en god synergi i teamet. 

Tanken er at levere mode til erhvervslivet, og det er der en grund til.

– Vi må ikke glemme, hvor meget den rette udstråling betyder, når vi som medarbejder repræsenterer virksomhedens brand. Jeg er helt med på, at fokus og tid er placeret andre og vigtigere steder i mange virksomheder. Derfor tilbyder vi vores tid og kreativitet til at løse små som store opgaver for alle typer af virksomheder. Jeg tør næsten godt sige, at vi kan løse alle opgaver, uanset hvem i organisationen der skal klædes på. Vi har en fantastisk palette af branchens bedste leverandører og brands, som støtter op omkring projektet, siger Ole Mortensen, der også slår fast, at man er velkommen til at stikke hovedet ind efter en kop kaffe eller to, showroomet er åbnet.

Selvom det har taget år at gå i krig med konceptet, så viser forberedelserne også, at der er et marked, som Ole Mortensen tror på.

– Vi kan se, at der er et marked, med det som vi tilbyder. Vi kan sådan set servicere det meste. Man kan så at sige, at vi har sportstøj i den ene del, og vi har fluorescerende arbejdstøj i den anden del, samt alt det imellem. Vi spænder enormt bredt, og har hele paletten, og kan klæde hele huset på, hvor nogen jo kun sælger den ene eller anden ting, siger Mortensen og fortsætter:

– Det her med et bredt udvalg, har jeg tænkt over de sidste 20 år, og først efter, at vi er kommet herned, har vi kunne udarbejde dette. Man skal både have plads til det, men man skal også have hele paletten. Skal vi kunne gøre en forskel, så skal det være fordi, at vi kan hjælpe alle i huset. Førhen, hvor vi kun kunne hjælpe nogle, kan vi nu hjælpe med eksempelvis tre sportsmærker og en masse arbejdstøj, siger Mortensen, der allerede har flere kunder, der er glade for den nye løsning.

– I første omgang skal vi ud til firmaerne og fortælle om konceptet. Vi har jo enormt mange firmaer, der døjer med alt lige fra det, de bruger på kontoret til dem der står med produktionen, siger han og tilføjer:

– Vi håber, at kunderne finder det nemmere, at vi skal kunne klare det hele for dem, sådan at det bliver en nemmere proces for dem, når de skal finde det her tøj til deres arbejde eller virksomhed. Nu skal de kun komme et sted.

Han ser frem til at følge det nye koncept, og har store forventinger til det.

– Det er rigtig spændende at realisere konceptet, og vi har store forventninger til det her, også fordi vi har arbejdet intenst med det, så det her hul på markedet vi måske havde førhen, er ikke noget, vi bare lige har fundet på at udfylde henover natten. Vi gik i gang med det sidste efterår, mens vi med andre firmaer har haft det kørende løbende siden 2019 med erhvervskunder, hvor vi har spurgt ind til, om vi kunne hjælpe dem, og det har de så sagt ja til. Nu får vi endelig sat nogle tanker på det, og fashion og business har vi jo haft liggende i fem år på alle platforme, slutter Ole Mortensen